Най-четени
1. zahariada
2. radostinalassa
3. leonleonovpom2
4. varg1
5. kvg55
6. wonder
7. planinitenabulgaria
8. mt46
9. sparotok
10. hadjito
11. getmans1
12. stela50
13. zaw12929
14. tota
2. radostinalassa
3. leonleonovpom2
4. varg1
5. kvg55
6. wonder
7. planinitenabulgaria
8. mt46
9. sparotok
10. hadjito
11. getmans1
12. stela50
13. zaw12929
14. tota
Най-активни
1. sarang
2. vesonai
3. radostinalassa
4. lamb
5. samvoin
6. hadjito
7. manoelia
8. bateico
9. mimogarcia
10. sekirata
2. vesonai
3. radostinalassa
4. lamb
5. samvoin
6. hadjito
7. manoelia
8. bateico
9. mimogarcia
10. sekirata
Постинг
04.07.2019 10:27 -
Ако Румен Радев вземе отношение за комунизма в учебниците, ще се разобличи, че е марионетка на Решетников
Автор: samarinof
Категория: Лични дневници
Прочетен: 561 Коментари: 1 Гласове:
Последна промяна: 04.07.2019 10:28
Прочетен: 561 Коментари: 1 Гласове:
5
Последна промяна: 04.07.2019 10:28
Опростачването на нацията е важно за имагинерните сили защото тъмният народ лесно се манипулира и води в мрака на пещерата на забравата
Добре охранени от олигарсите люде играят, като лоши студенти от втори курс в НАТФИЗ, етюди за благородството на столетната си партия, казва пред Faktor.bg режисьорът, автор на едни от най-добрите документални филми за комунизма и прехода
Интервю на Васил Василев
- Г-н Елезов, как си обяснявате, че 30 години след падането на Берлинската стена наши историци се опитаха да сложат ореол на социализма и да го включат като нещо положително в учебниците по история?
- Този, който не е сляп и има познание за случващото се, може да прогледне и в бъдещето, а това явно е опасно за някои кръгове. Зад подобни провокации се крият онези "имагинерни" сили, които от началото на т.нар. преход винаги се спотайват в злачна сянка. Хибридната война е част от психофизическото им състояние на оцеляване в услуга на чужди интереси. Опростачването на нацията е важно за тях, защото тъмният народ лесно се манипулира и води в мрака на пещерата на забравата. Наблюдавайки процесите, в мен възникна спомен от учебник за трети клас преди няколко години. В него се мъдреше песничка за Кумчо Вълчо със скъпия му джип, дето газел всичко наред и неговата Кума Лиса, която искала да стане миска. Само можем да си представим как са седнали няколко мъдри, беловласи глави и са умували като как да вкарат в съдържанието на учебника подобна простотия. И тя е преминала и одобрена след това в сериозен редакционно-издателски процес, за да се насладят децата ни на достойните за подражание мутренски модели. Как после да се учудваме, че сега в учебниците на 9-ти септември не се е случила никаква окупация, а освободителна за България война. Освободителна от кого, от какво и на каква цена? Последвалите репресии, хилядите убити без съд са нещо, споменато с по две изречения. И накрая идва просветлението, че трябвало да дойде на власт великият вожд на нацията, Тодор Живков, да смекчи режима и го направи благовиден и с човешко лице. Доста озъбено и кръвожадно лице, бих казал! Като прибавим и печалния факт, че 90% от учителите ни са с промити мозъци от времето на този режим и именно те са призвани да тълкуват епохата, нещата се изпълват с неподправен трагизъм. Няма как след като сме в ЕС и НАТО да ни пречат да предоставим достоверна информация на децата от 10-ти клас, която те да могат да усвояват и дедуктивно да анализират. А вместо това да им подхвърлят откровени, захаросани лъжи. Ако тези комуноидни автори бяха писали учебници по история в Германия в тази стилистика, вероятно щяха да опишат Хитлер като добрия, храбър чичко, дал хляб, работа, народни автомобили и магистрали на всички.
- Умишлено ли беше направен опитът за подмяна на историята ни, или понятието „комунизъм“ вече се е сраснало с хората, които продължават да го проповядват?
- Няма нищо случайно. Централите, които носталгично рисуват с пастелни боички един пасторален комунизъм, притежават средства, механизми и изпълнители да деформират информацията, за да изглежда достоверно. Използват всевъзможни трикове за манипулация на фактологията от близкото минало, а истината просто се подминава или неглижира. И за това не са случайни авторите на учебниците по история - измислени университетски преподаватели. И се проглушават ушите ни с академичната независимост. Как да си представим, че Искра Баева ще описва непредубедено що за репресивен апарат е била Държавна сигурност, като филиал на КГБ или убийството на Георги Марков, примерно? Пълен абсурд. За това ДС почти не се споменава в учебниците, както и трите фалити на държавата. Мълчи се и за най-голямото национално предателство, когато два пъти се опитваха да ни превърнат в 16-та съветска република. Това са теми, които трябва да се изучават много задълбочено. За насилственото помакедончване в Пиринския край също се споменава под сурдинка в новите учебници. Това са познати до болка неща за нас, но децата няма от къде да го научат и кой да им го преподава. Не се говори за насилственото ограничаване на пътуванията зад граница, за унижението "изходна виза" и "открит лист", за преследването на мисълта, потъпканата свобода на изказ, "бившите хора", лагерите и прочие. Все неща, които младите хора, няма как и откъде да разберат. Преименуването на помаците и турците не започва в средата на 80-те години, както е написано. Още през 64-та опитват да преименуват помаците в Гоцеделчевско, избухват бунтове, пленени са заложници от милиционерите. През 71-ва режимът опитва отново, този път по-успешно и с хиляди прекършени съдби. Никъде не пише, че Белене е открит за трети път отново през 85-та, за да "приюти" несъгласните с новите си имена турци. Много са нещата, които ме карат да се чувствам омерзен. Когато се говори с полуистини, накрая дори лъжата започва да се приема за убедителна действителност. Слава Богу, че има и хора като проф. Евелина Келбечева, която с титанични усилия успя да се пребори все пак режимът да се изучава в училище. Не ми се мисли колко години и какво костваше същото да се случи и на постоянната рана за съвестта ни - Георги Марков. И ако това "познание" ще споходи с подобни учебници клетите ученици, то сякаш по-добре е комунизмът въобще да не се изучава, за не се трупа печал в обществото. Мисля, че автори, прекланящи се пред най-мракобесния режим в историята ни, нямат етично и морално право да напишат и една буква от учебниците по история и цивилизация.
- Безпомощен ли е министърът на образованието срещу „червената армия“ от историци, които със зъби и нокти бранят режима на Живков?
- Министърът е оставен сам на върха на една пирамида, по чиито кътчета се плетат носталгични паяжини по миналото, докато недосегаемите паяци се кискат тържествуващо. Красимир Вълчев направи добре, че спря учебниците и мотивировката му е сериозна, колкото и дипломатична да е тя. Възмущението на мислещите хора му помогна в това отношение. Ние сме в 21-ви век, евроатлантици сме и изучаването в дълбочина на тоталитарното минало предпоставя качеството на европейския ни път.
- Как си обяснявате тази носталгия към тираничния режим, която изпитват все още някои хора?
- Когато господарят в Рим е освобождавал своя роб, на другия ден той вече е търсел нов господар. Робът не може да приеме свободата, защото не може да я почувства и усети като верую. Тя трябва да е изстрадана и да бъде носена дълго в сърцето преди това. Защо, например, не изучаваме в учебниците подвизите на хора като Георги Константинов(взривил паметникът на Сталин в София, б.р.) или на горяните, на стотиците пленници на режима в лагерите и затворите? Всичко се неглижира и се оставя настрани, за да се занимаваме с човеколюбието на правешкия диктатор, който е правил какво ли не, за да се задържи на власт и е слугувал на Съветския съюз. Именно негови са думите, че Държавна сигурност е неотменна част от КГБ и като такава е задължена да ѝ служи вярно. Това нещо няма да го прочетем в учебниците.
- Румен Радев взима отношение по много теми, но за комунизма в учебниците си замълча. Как си обяснявате липсата на реакция на президента?
- Румен Радев е марионетка на Леонид Решетников и е част от стратегическия план на Русия за отклоняване на България от евроатлантическия й път. Ако вземе отношение, държавният ни глава ще се разобличи окончателно. Той не може да играе ролята на обединител. Радев е една парцалива марионетка на тукашния „библиотекарски институт“. Кучето е заровено в библиотеката, но книгите, които се четат там, не са тези, които трябва да изучават децата ни.
- Защо Корнелия Нинова и хора от БСП не застанаха да защитят своите червени историци?
- Това са хора, които могат да пишат тайно подобна история, но никога няма да застанат открито зад думите си. Става въпрос за стратегия, внимателно изработвана на чужда, враждебна територия. Не е случайно, че Корнелия Нинова и стадото й ходят периодично в Правец на поклонение пред истукана на своя гуру, Тодор Живков. Тези добре охранени от олигарсите си люде играят, като лоши студенти от втори курс в НАТФИЗ, етюди за благородството на столетната си партия, въпреки че със закон бе определено нейното мракобесие. За жалост, свидетели сме как тази наглост се пренася върху страниците на учебниците за 10-ти клас.
Росен Елезов
Централите, които рисуват с пастелни боички пасторален комунизъм, притежават средства да деформират историятаДобре охранени от олигарсите люде играят, като лоши студенти от втори курс в НАТФИЗ, етюди за благородството на столетната си партия, казва пред Faktor.bg режисьорът, автор на едни от най-добрите документални филми за комунизма и прехода
Интервю на Васил Василев
- Г-н Елезов, как си обяснявате, че 30 години след падането на Берлинската стена наши историци се опитаха да сложат ореол на социализма и да го включат като нещо положително в учебниците по история?
- Този, който не е сляп и има познание за случващото се, може да прогледне и в бъдещето, а това явно е опасно за някои кръгове. Зад подобни провокации се крият онези "имагинерни" сили, които от началото на т.нар. преход винаги се спотайват в злачна сянка. Хибридната война е част от психофизическото им състояние на оцеляване в услуга на чужди интереси. Опростачването на нацията е важно за тях, защото тъмният народ лесно се манипулира и води в мрака на пещерата на забравата. Наблюдавайки процесите, в мен възникна спомен от учебник за трети клас преди няколко години. В него се мъдреше песничка за Кумчо Вълчо със скъпия му джип, дето газел всичко наред и неговата Кума Лиса, която искала да стане миска. Само можем да си представим как са седнали няколко мъдри, беловласи глави и са умували като как да вкарат в съдържанието на учебника подобна простотия. И тя е преминала и одобрена след това в сериозен редакционно-издателски процес, за да се насладят децата ни на достойните за подражание мутренски модели. Как после да се учудваме, че сега в учебниците на 9-ти септември не се е случила никаква окупация, а освободителна за България война. Освободителна от кого, от какво и на каква цена? Последвалите репресии, хилядите убити без съд са нещо, споменато с по две изречения. И накрая идва просветлението, че трябвало да дойде на власт великият вожд на нацията, Тодор Живков, да смекчи режима и го направи благовиден и с човешко лице. Доста озъбено и кръвожадно лице, бих казал! Като прибавим и печалния факт, че 90% от учителите ни са с промити мозъци от времето на този режим и именно те са призвани да тълкуват епохата, нещата се изпълват с неподправен трагизъм. Няма как след като сме в ЕС и НАТО да ни пречат да предоставим достоверна информация на децата от 10-ти клас, която те да могат да усвояват и дедуктивно да анализират. А вместо това да им подхвърлят откровени, захаросани лъжи. Ако тези комуноидни автори бяха писали учебници по история в Германия в тази стилистика, вероятно щяха да опишат Хитлер като добрия, храбър чичко, дал хляб, работа, народни автомобили и магистрали на всички.
- Умишлено ли беше направен опитът за подмяна на историята ни, или понятието „комунизъм“ вече се е сраснало с хората, които продължават да го проповядват?
- Няма нищо случайно. Централите, които носталгично рисуват с пастелни боички един пасторален комунизъм, притежават средства, механизми и изпълнители да деформират информацията, за да изглежда достоверно. Използват всевъзможни трикове за манипулация на фактологията от близкото минало, а истината просто се подминава или неглижира. И за това не са случайни авторите на учебниците по история - измислени университетски преподаватели. И се проглушават ушите ни с академичната независимост. Как да си представим, че Искра Баева ще описва непредубедено що за репресивен апарат е била Държавна сигурност, като филиал на КГБ или убийството на Георги Марков, примерно? Пълен абсурд. За това ДС почти не се споменава в учебниците, както и трите фалити на държавата. Мълчи се и за най-голямото национално предателство, когато два пъти се опитваха да ни превърнат в 16-та съветска република. Това са теми, които трябва да се изучават много задълбочено. За насилственото помакедончване в Пиринския край също се споменава под сурдинка в новите учебници. Това са познати до болка неща за нас, но децата няма от къде да го научат и кой да им го преподава. Не се говори за насилственото ограничаване на пътуванията зад граница, за унижението "изходна виза" и "открит лист", за преследването на мисълта, потъпканата свобода на изказ, "бившите хора", лагерите и прочие. Все неща, които младите хора, няма как и откъде да разберат. Преименуването на помаците и турците не започва в средата на 80-те години, както е написано. Още през 64-та опитват да преименуват помаците в Гоцеделчевско, избухват бунтове, пленени са заложници от милиционерите. През 71-ва режимът опитва отново, този път по-успешно и с хиляди прекършени съдби. Никъде не пише, че Белене е открит за трети път отново през 85-та, за да "приюти" несъгласните с новите си имена турци. Много са нещата, които ме карат да се чувствам омерзен. Когато се говори с полуистини, накрая дори лъжата започва да се приема за убедителна действителност. Слава Богу, че има и хора като проф. Евелина Келбечева, която с титанични усилия успя да се пребори все пак режимът да се изучава в училище. Не ми се мисли колко години и какво костваше същото да се случи и на постоянната рана за съвестта ни - Георги Марков. И ако това "познание" ще споходи с подобни учебници клетите ученици, то сякаш по-добре е комунизмът въобще да не се изучава, за не се трупа печал в обществото. Мисля, че автори, прекланящи се пред най-мракобесния режим в историята ни, нямат етично и морално право да напишат и една буква от учебниците по история и цивилизация.
- Безпомощен ли е министърът на образованието срещу „червената армия“ от историци, които със зъби и нокти бранят режима на Живков?
- Министърът е оставен сам на върха на една пирамида, по чиито кътчета се плетат носталгични паяжини по миналото, докато недосегаемите паяци се кискат тържествуващо. Красимир Вълчев направи добре, че спря учебниците и мотивировката му е сериозна, колкото и дипломатична да е тя. Възмущението на мислещите хора му помогна в това отношение. Ние сме в 21-ви век, евроатлантици сме и изучаването в дълбочина на тоталитарното минало предпоставя качеството на европейския ни път.
- Как си обяснявате тази носталгия към тираничния режим, която изпитват все още някои хора?
- Когато господарят в Рим е освобождавал своя роб, на другия ден той вече е търсел нов господар. Робът не може да приеме свободата, защото не може да я почувства и усети като верую. Тя трябва да е изстрадана и да бъде носена дълго в сърцето преди това. Защо, например, не изучаваме в учебниците подвизите на хора като Георги Константинов(взривил паметникът на Сталин в София, б.р.) или на горяните, на стотиците пленници на режима в лагерите и затворите? Всичко се неглижира и се оставя настрани, за да се занимаваме с човеколюбието на правешкия диктатор, който е правил какво ли не, за да се задържи на власт и е слугувал на Съветския съюз. Именно негови са думите, че Държавна сигурност е неотменна част от КГБ и като такава е задължена да ѝ служи вярно. Това нещо няма да го прочетем в учебниците.
- Румен Радев взима отношение по много теми, но за комунизма в учебниците си замълча. Как си обяснявате липсата на реакция на президента?
- Румен Радев е марионетка на Леонид Решетников и е част от стратегическия план на Русия за отклоняване на България от евроатлантическия й път. Ако вземе отношение, държавният ни глава ще се разобличи окончателно. Той не може да играе ролята на обединител. Радев е една парцалива марионетка на тукашния „библиотекарски институт“. Кучето е заровено в библиотеката, но книгите, които се четат там, не са тези, които трябва да изучават децата ни.
- Защо Корнелия Нинова и хора от БСП не застанаха да защитят своите червени историци?
- Това са хора, които могат да пишат тайно подобна история, но никога няма да застанат открито зад думите си. Става въпрос за стратегия, внимателно изработвана на чужда, враждебна територия. Не е случайно, че Корнелия Нинова и стадото й ходят периодично в Правец на поклонение пред истукана на своя гуру, Тодор Живков. Тези добре охранени от олигарсите си люде играят, като лоши студенти от втори курс в НАТФИЗ, етюди за благородството на столетната си партия, въпреки че със закон бе определено нейното мракобесие. За жалост, свидетели сме как тази наглост се пренася върху страниците на учебниците за 10-ти клас.
Тагове:
Фалшивите новини за 10 ноември 1989 г., ...
„Другата истина“ на Искра Баева е заплах...
Тоталитарният новоговор или чук и сърп д...
„Другата истина“ на Искра Баева е заплах...
Тоталитарният новоговор или чук и сърп д...
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.